Liity

Miksi kannattaa liittyä jäseneksi?

Kestävä metsätalous on tärkeä asia meidän kaikkien kannalta. Se ei koske ainoastaan maanomistajia tai päättäjiä, vaan aivan jokaista. Jokainen voi antaa oman panoksensa kestävän metsätalouden puolesta. Me muutamme maailmaa, ja toivotamme Sinut lämpimästi mukaan olemaan osa tätä muutosta.

Mukana voit olla tukijäsenenä tai tulla mukaan kenttätoimintaamme. Ekometsätaloudenliitossa jokainen jäsen voi osallistua toimintaan omien resurssejansa puitteissa. Meille on hyvin tärkeää, että kunnioitamme vapaaehtoistyöntekijöidemme rajoja, jottei kukaan kuormittuisi liikaa.

Järjestämme vapaaehtoisillemme myös kaikkea mukavaa yhteistoimintaa, jossa pääset tutustumaan muihin ihmisiin, joille metsäluonnon tulevaisuus on tärkeää. Pyrimme järjestämään vapaaehtoistyöntekijöillemme virkistystoimintaa säännöllisesti vähintään joka toinen kuukausi, sillä vapaaehtoistyöntekijöiden jaksaminen on meille tärkeää.

Liittomme jäsenet ovat syy, miksi Ekometsätaloudenliitto on ollut niin menestyksekäs ponnistuksissaan edistää kestävää metsätaloutta, joten jäsenemme ovat myös kallein aarteemme. Yhdessä kaikki on nimittäin mahdollista. Tutustu siis toimintaamme ja liity jäseneksi, jos kiinnostuit liittomme toiminnasta!

Myös yritykset ja paikalliset toimijat toivotetaan ilolla mukaan Ekometsätaloudenliiton toimintaan. Erilaiset yhteistyöprojektit ovat hyvä tapa levittää tietoisuutta kestävästä metsätaloudesta. Tämä on myös hyvä keino yrityksille ja yhteisöille päästä mukaan rakentamaan vihreämpää tulevaisuutta ja profiloitua kestävän metsätalouden puolestapuhujina.

Miten voi auttaa?

Ekometsätaloudenliitto ei pyörisi ilman useiden asialle omistautuneiden vapaaehtoisten apua. Vapaaehtoiset toimijat ovat meille korvaamaton apu, sillä voittoa tavoittelemattomana yhdistyksenä emme pysty palkkaamaan paljoakaan henkilökuntaa. Ilman monien ihmisten talkoopanosta emme nyt olisi tässä, missä tänä päivänä olemme. Ekometsätaloudenliitto siis pyörii paljolti vapaaehtoisvoimin, joten jokainen apukäsipari on arvokas.

Vapaaehtoisemme toimivat apuna muuan muassa tietoiskujen pitämisessä oppilaitoksissa, erilaisten tapahtumien järjestämisessä sekä varojenkeruussa. Jokaisen vapaaehtoisen tehtävät voidaan räätälöidä henkilön osaamisen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan, ja jokainen tietysti osallistuu toimintaan oman aikataulunsa ja jaksamisensa puitteissa.

Jos vapaaehtoistoiminta ei ole juttusi, voit silti liittyä tukijäseneksi. Pienen vuosimaksun maksamalla saat jäsenlehden kotiin kuljetettuna neljä kertaa vuodessa sekä mahdollisuuden olla mukana tukemassa kestävää metsätaloutta.

Myös yritykset ja yhteisöt voivat tukea toimintaamme alkamalla toimintamme sponsoreiksi. Olemme myös vuosien saatossa tehneet monenlaista yhteistyötoimintaa erilaisten ekoystävällisten kampanjoiden muodossa lukuisten yritysten ja yhteisöjen kanssa. Jos teidän yrityksenne tahtoo olla mukana kestävää kehitystä edistävässä toiminnassa, niin tiedottajamme kertoo mielellään lisää vaikuttamismahdollisuuksista.

Paljonko jäsenyys maksaa?

Jäsenyys Ekometsätaloudenliitossa maksaa 30 euroa vuosi, työttömille ja opiskelijoille hinta on 20 euroa. Ikijäsenyys maksaa yksityishenkilölle 100 euroa. Jäsenhintaan kuuluu liiton oma lehti, joka ilmestyy neljästi vuodessa. Lisäksi jäsenillä on mahdollisuus päästä osallistumaan luontoaiheisille ekskursioille, kuten vaellusretkille ja lintujen bongausretkille jäsenhintaan. Myös kaikkea muuta mukavaa metsäaiheista tekemistä on jäsenille tarjolla.

Kaikki tuotot käytetään kestävän metsätalouden edistämiseen, ja jäsenmaksut ovat iso apu toiminnan pyörittämisessä. Myös yritykset voivat liittyä jäseniksi. Yrityskannatusjäsenyys maksaa 200 euroa vuosi, ja myös yrityksen työntekijät saavat jäsenedut käyttöönsä.

Miten voi liittyä jäseneksi?

Jäseneksi liittyminen on todella helppoa. Ainoa asia, mitä tarvitsee tehdä, on täyttää jäsenkaavake nettisivuilla. Jäsenhakemusten käsittelyssä kestää tavallisesti muutamasta päivästä viikkoon, jonka jälkeen olet virallisesti osa Ekometsätaloudenliiton toimintaa.

Jäsenkaavakkeen voi tilata myös kotiinsa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen jasenasiat@ekometsataloudenliitto.com. Jäsenhakemuksia on myös saatavilla kaikista Ekometsätaloudenliiton tapahtumista ja kouluvierailuilta.

Jos mikään jäsenyyteen tai muuhun toimintaamme liittyvä asia mietityttää, meihin voi aina ottaa yhteyttä sähköpostilla tai puhelimen välityksellä. Toimistomme on auki maanantaista perjantaihin klo 9–18, ja toimiston väkemme pystyvät vastaamaan kysymyksiin suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi.